Pojawienie się nowej piłki nie jest przypadkowe. CONEXT 19 będzie bowiem oficjalną futbolówką eliminacji mistrzostw Europy 2020. Polacy kwalifikacje do czempionatu Starego Kontynentu rozpoczną 21 marca od wyjazdowego starcia z Austrią. Trzy dni później biało-czerwoni podejmą w Warszawie reprezentację Łotwy.
- Nasza współpraca z adidas trwa już cztery lata i jej efektem jest kolejna piłka przygotowana dla LOTTO Ekstraklasy przez światowego lidera w produkcji sprzętu sportowego. CONEXT 19 to powrót do modelu, którym graliśmy już w sezonie 2015/16, choć technologicznie to oczywiście dwa różne produkty. Marka adidas to dla nas zaangażowanie przejawiane rozwojem dedykowanego produktu, dzięki czemu piłkarze polskiej Ekstraklasy mogą grać piłką spełniającą najwyższe światowe standardy. Co ważne, już po raz szósty na oficjalnej piłce pojawia się logotyp rozgrywek, ale po raz pierwszy od kilku sezonów jest to logotyp łączony z logotypem naszego Partnera Tytularnego – marki LOTTO, co czyni tę piłkę jeszcze bardziej wyjątkową – powiedział Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A., cytowany przez oficjalny portal piłkarskiej spółki.
CONEXT 19 ma bezszwowy, jednopanelowy design z połyskującą grafiką inspirowaną piłką Tricolore z Mistrzostw Świata w 1998 roku. Powierzchnia zgrzewana termicznie zapewnia bardzo dobry kontakt z piłką, umożliwiający większą precyzję w grze. Optymalne wyników będą możliwe do uzyskania także w trudnych warunkach atmosferycznych, dzięki niskiej absorpcji wody.
- CONEXT 19 - to już szósta piłka wyprodukowana przez nas, na której znalazło się logo Ekstraklasy. Jest to produkt najwyższej jakości, który piłkarzom występującym w najlepszych polskich klubach umożliwi pokazanie pełni ich umiejętności i pozwoli wpadać jeszcze częściej do bramki niż jej poprzedniczka. Partnerstwo adidas i spółki Ekstraklasa S.A. wciąż się rozwija, a nasze długofalowe podejście strategiczne przynosi wymierne korzyści obu stronom – powiedział Krzysztof Łuczakowski, Senior Manager Sports Marketing Europe East.
Ekstraklasa współpracuje z marką adidas od 2014 roku, czego efektem była gra piłkami Brazuca, Conext 15, Errejota, Krasava oraz Telstar.