Czwartek, 02.05.2024 233

 

Pliki cookies 07:17
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Made in Wrocław: cztery panele, cztery oblicza AI

Na konferencję Made in Wroclaw, którą prowadził Jarosław Kuźniar, składały się cztery panele dyskusyjne poświęcone roli lidera i zarządzaniu w dobie sztucznej inteligencji.

© Materiały prasowe

Na konferencję Made in Wroclaw, którą prowadził Jarosław Kuźniar, składały się cztery panele dyskusyjne poświęcone roli lidera i zarządzaniu w dobie sztucznej inteligencji, branży e-commerce będącej siłą współczesnych zakupów, rozwojowi sektora MedTech napędzanego przez AI oraz Smart City, czyli sztucznej inteligencji w mieście.

W pierwszym panelu, moderowanym przez Jarosława Kuźniara, udział wzięli eksperci z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 3M Superhub we Wrocławiu, Collins Aerospace Wrocław, Randstad, ASTEK Polska Sp. z o.o i MST Automation Sp. z o.o.

Ich dyskusja skupiła się na omówieniu wyzwań, które stoją przed liderami i ich zespołami w dobie sztucznej inteligencji, która nie jest już przyszłością, ale teraźniejszością. Eksperci omawiali m.in. kwestię tego, jak pokazać pracownikom, że stosowanie technologii opartych o sztuczną inteligencję może być dla nich dobre.

"Bardzo ważną rolą lidera, ale też całej organizacji, jest przekonanie pracowników do tego, że automatyzacja może im pomóc. Stosowanie jej w procesach, które są trudne, szkodliwe dla zdrowia, czy też żmudne, może ułatwić pracę ludziom, a nie ich zastąpić" – mówiła w trakcie panelu Małgorzata Strzelbicka, Prezes Zarządu, MST Automation Sp. z o.o. "AI jest panaceum na braki kadrowe, a także uatrakcyjnia codzienną pracę, wykonywane czynności, obowiązki zawodowe" – dodawała ekspertka.

Kolejny panel dyskusyjny pt. „E-commerce – inny wymiar zakupów” poświęcony był rozmowie o wpływie technologii AI na jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, czyli e-commerce. Moderował go Dominik Łoś z CBRE, a udział w nim wzięli przedstawiciele: Amazon, Pneumat System Sp. z o.o., Klastra IT Corner i Unity Group oraz eobuwie.pl i MODIVO. W trakcie panelu mieliśmy okazję poznać przykłady rozwiązań związanych z wykorzystaniem AI w procesach magazynowych, logistycznych, czy obsługą klienta w branży e-commerce. Podkreślano też, że wprowadzanie automatyzacji nie oznacza wykluczenia z pracy czynnika ludzkiego, który nadal jest niezwykle ważny, choć zmieniają się kompetencje wymagane od pracowników.

"Automatyzacja nie powoduje eliminacji ludzi z procesów magazynowych. Nadal są oni potrzebni, ale specyfika ich pracy zaczyna się zmieniać - wymaga nabycia nowych kwalifikacji. To nie wszystko. Wraz z wprowadzaniem inteligentnych rozwiązań do naszej branży, pojawiają się też nowe stanowiska pracy związane z utrzymywaniem robotów, rozwiązywaniem problemów, czy zarządzaniem przepływem. Nowe technologie i sztuczna inteligencja wpływają na to, jak będą funkcjonować nasze magazyny w przyszłości i choć zmieniają one rolę, jaką odgrywają w nich pracownicy, to bez wątpienia nadal będą oni ich głównym ogniwem" - wyjaśniał Sławomir Płonka, General Manager z firmy Amazon.

Poznaliśmy też przykłady na to, że zakupy internetowe to domena nie tylko sektora B2C, a e-commerce coraz lepiej sprawdza się również relacjach B2B np. w sprzedaży siłowników pneumatycznych, którą prowadzi firma Pneumat Systems, określona w trakcie panelu jako „apteka dla przemysłu”, wysyłająca dziennie 400-500 paczek.

Trzeci panel dyskusyjny poruszył temat rozwiązań dla inteligentnych miast. O idei smart city i tym, jak związana jest z nią sztuczna inteligencja rozmawiali przedstawiciele EIT Urban Mobility Innovation Hub East, Politechniki Wrocławskiej, Spyrosoft i Share.P Smart Mobility Solution. Moderatorem był Tomasz Sikora, szef Działu Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego, dziennikarz MDR Radio Sachsen.

Eksperci zastanawiali się nie tylko nad tym, dlaczego miasta powinny być smart, ale też przybliżyli przykłady, wdrożenia idei smart city np. w kierowaniu komunikacją publiczną. Podkreślono też, że wdrażanie sztucznej inteligencji w mieście wymaga otwarcia się na innowacje związane z wykorzystaniem danych, ale też współpracę ze środowiskiem naukowym i biznesowym.

Ostatni z paneli dyskusyjnych poświęcony był napędzanej przez AI branży MedTech. Rozmowę z ekspertami z NeuroSYS, ancerCenter.ai oraz Stermedia.ai, Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Infermedica oraz S3 Connected Health poprowadził Przemysław Ozga, redaktor naczelny Production Manager.

Warto tu przypomnieć, że według najnowszego raportu przygotowanego przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej pt. „Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej 2021”, to właśnie ten obszar jest jednym z najważniejszych zastosowań technologii AI rozwijanych we Wrocławiu – aż 39% badanych firm wskazało, że to właśnie w obszarze MedTech oferuje swoim klientom rozwiązania związane ze sztuczną inteligencją. W trakcie panelu eksperci rozmawiali o stosowaniu sztucznej inteligencji w branży MedTech, które wiąże się z wieloma szansami, ale też wyzwaniami.

"Medycyna personalizowalna to święty graal systemu opieki zdrowotnej. Żeby mogła być wdrażana przez sektor MedTech, niezbędne jest wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, nowych technologii ogólnie. Co ważne, tylko tego typu rozwiązania są w stanie dostarczyć spersonalizowaną medycynę na poziomie globalnym" – mówił w trakcie panelu Szymon Zyśko, VP R&D z firmy S3 Connected Health.

Każdy z paneli był poświęcony innemu obszarowi wykorzystania sztucznej inteligencji, łączyło je jednak to, że z jej rozwojem we Wrocławiu, wiąże się współpraca z lokalnym sektorem IT.

"Branża IT już rozmawia z władzami Wrocławia o stworzeniu strategii miasta w zakresie AI. Potrzebujemy wizji do przodu, a przyszłość to MedTech, Smart City i e-commerce. Już mamy firmy technologiczne, które w tych dziedzinach z powodzeniem działają i to mogą być strategiczne obszary dla przyszłości Wrocławia" – podsumował Grzegorz Rudno-Rudzinski, ITCorner, Unity Group.

Studio Made in Wroclaw

Nowością tegorocznej edycji było Studio Made in Wroclaw. Była to okazja do tego, by dowiedzieć się, co słychać m.in. we wrocławskich startupach i sprawdzić, nad czym pracują działające we Wrocławiu międzynarodowe firmy rozwijające różnorodne innowacje! Mogliśmy poznać 15 innowacyjnych firm i instytucji, które właśnie we Wrocławiu rozwijają swoją działalność. Były wśród nich Coventry University i Uniwersytet Wrocławski, które opowiedziały o swojej ofercie edukacyjnej, a także JP Weber, CUX, PayEye, Luxon Led, Trassee, Giant Lazer, SatRevolution, Collins Aerospace, MPWiK we Wrocławiu, Scanway, Laparo i Wrocławskie Centrum Akademickie.

Jak zawsze Made in Wroclaw było też okazją do networkingu, nawiązywania nowych kontaktów biznesowych i integracji wrocławskiego ekosystemu startupowego, który miał okazję do spotkania się w trakcie wydarzenia towarzyszącego konferencji, zorganizowanego we współpracy z IT Corner.

Made in Wroclaw 2021 zostało zorganizowane przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i Miasto Wrocław. Patronat honorowy nad konferencją objęły: Coventry University, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Politechnika Wrocławska, Wyższa Szkoła Bankowa, Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej Horyzont, AHK Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, American Chamber of Commerce in Poland oraz British Polish Chamber of Commerce. Wydarzenie organizowane jest we współpracy merytorycznej z ITCorner, SoDA i ABSL oraz kooperacji z Wolves Summit, eventem dla globalnej społeczności technologicznej, który odbył się we Wrocławiu w dniach 19-21 października 2021 roku.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej