Czwartek, 02.05.2024 281

 

Pliki cookies 10:00
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Wrocław. Miasto rusza z kampanią „Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku”

„Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku” to hasło miejskiej kampanii, które ma ukrócić proceder sprzedawania alkoholu nieletnim we wrocławskich sklepach.

© Materiały prasowe / PAP

Według badań przedstawionych przez wrocławskich urzędników w siedmiu na dziesięć sklepów sprzedawcy nie weryfikują wieku klientów kupujących alkohol.

W ramach kampanii społecznej, na przystankach autobusowych, kasownikach i w przestrzeni miejskiej pojawią się plakaty przypominające o obowiązku weryfikacji wieku młodych klientów chcących kupić alkohol. Przed seansami filmowymi w Dolnośląskim Centrum Filmowym i w Kinie Nowe Horyzonty emitowane będą też spoty, w których rodzice apelują, aby nie sprzedawać alkoholu dzieciom i młodzieży.

We Wrocławiu koncesję na sprzedaż alkoholu ma ponad 600 sklepów. Postanowiliśmy sprawdzić, czy i w jaki sposób sprzedawcy weryfikują wiek młodych klientów. Wyniki badań nie pozostawiły wątpliwości - większość sklepów nie pyta o dowód, nie pyta o wiek kupujących. Dlatego postanowiliśmy działać i zaangażować w to działanie mieszkańców” – powiedział w piątek podczas konferencji prasowej dyrektor departamentu spraw społecznych wrocławskiego magistratu Bartłomiej Świerczewski.

Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości sprzedaż alkoholu nieletnim jest przestępstwem. Za złamanie tych przepisów w ubiegłym roku w całej Polsce cofnięto sklepom jedynie sto pozwoleń na sprzedaż alkoholu na 300 tys. obowiązujących – podał wrocławski magistrat.

Odebranie koncesji w przypadku sprzedaży alkoholu nieletnim jest bardzo trudne. Ustawa wiąże samorządom ręce, dlatego apelujemy do dorosłych, by reagowali. Gdy stoimy w kolejce, zwracajmy uwagę czy sprzedawca sprawdza dowód młodym klientom. Dowód, pin i zielony – taka powinna być kolejność w przypadku młodych klientów” – powiedział Świerczewski.

W Wrocławiu przeprowadzono badania dotyczące sprzedaży alkoholu nieletnim, które objęły ponad 560 sklepów. „Tylko niespełna 30 proc. sprzedawców zareagowało zgodnie z zapisem ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Oznacza to, że w siedmiu na dziesięć badanych sklepów sprzedawca chciał sprzedać alkohol młodym klientom, nie weryfikując ich wieku w żaden sposób. Tajemniczy klienci podjęli próbę zakupu piwa, ale także wysokoprocentowych alkoholi. Teraz do przebadanych sklepów wrócą strażnicy miejscy, a właściciele punktów otrzymają zaproszenie do udziału w bezpłatnych szkoleniach z zakresu ustawy o wychowaniu w trzeźwości” – powiedziała Jadwiga Ardelli-Książek, zastępca dyrektora Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych w UM Wrocławia.

Wrocławską kampanię społeczną „Nie sprzedawaj alkoholu mojemu dziecku” wspiera Fundacja Salida, która ma doświadczenie w pracy z osobami uzależnionymi i współuzależnionymi. (PAP)

Piotr Doczekalski

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej