Poczta Polska: paczki przed świętami doręcza ponad 6 tys. kurierów

Poczta Polska: paczki przed świętami doręcza ponad 6 tys. kurierów

W tym roku zostanie pobity ubiegłoroczny rekord liczby przesyłek. Poczta zatrudnia dodatkowych kurierów, aby doręczyć je w okresie przedświątecznym. Zakupy w sieci najlepiej zrealizować przed 15 grudnia.

Poczta Polska zwiększyła liczbę pracowników do obsługi szczytu przedświątecznego. Przesyłki doręczają zarówno listonosze paczkowi, jak i kurierzy zatrudniani przez firmy podwykonawcze.  

Liczba paczek, które obsługujemy rośnie rok do roku, szczególnie znaczne wzrosty notujemy w ostatnich tygodniach przed Świętami Bożego Narodzenia. W okresie tym paczki doręcza ponad 6 tys. kurierów,  pracują oni nawet w soboty – mówi Jerzy Garycki, dyrektor Pionu Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

Przesyłki są doręczane zazwyczaj od godzin porannych do popołudniowych. Jeśli w tym czasie odbiorca jest poza domem – klienci powinni rozważyć zamówienie przesyłek pod inny adres lub do punktu odbioru.

Wyposażenie kurierów Poczty Polskiej w terminale płatnicze dodatkowo usprawnia obsługę. Klienci nie muszą dysponować gotówką, by odebrać przesyłkę za pobraniem. Z danych Poczty wynika, że usługa płatności bezgotówkowych cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W październiku z tego rozwiązania skorzystało trzykrotnie więcej odbiorców, niż w styczniu tego roku.

Ważne jest prawidłowe adresowanie przesyłki. Błąd w adresie może wydłużyć czas jej opracowania, a nawet spowodować niedoręczenie i zwrot do nadawcy. Warto także podać numer telefonu komórkowego, dzięki czemu adresat na bieżąco będzie informowany o tym, co dzieje się z przesyłką, a w razie nietypowych sytuacji, kurier łatwo się z nim skontaktuje – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. Im wcześniej zrobimy e-zakupy, tym spokojniejsze będziemy mieli święta. Wysyłajmy życzenia świąteczne i zamawiajmy prezenty najpóźniej do połowy grudnia – rekomenduje.

Klienci mogą  skorzystać z wygodnej formy odbioru przesyłek w punktach Poczty Polskiej i jej partnerów. Punktów tych jest już 10,8 tys. W ramach usługi Odbiór w PUNKCIE spółka współpracuje z PKN Orlen, sklepami Żabka i Freshmarket oraz kioskami/salonikami RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. To klient decyduje kiedy i gdzie ma się zgłosić po swoje zakupy. Część punktów jest czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu.

paczki święta kurier Poczta Polska

Reklama
Udostępnij tę dyskusję na

Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.