Środa, 24.04.2024

 

Pliki cookies 11:26
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Blisko co trzeci internauta kupuje online raz w tygodniu lub częściej

Blisko co trzeci internauta kupuje online raz w tygodniu lub częściej, co dziesiąty wydaje ponad 500 zł miesięcznie na internetowe zakupy - wynika z raportu „Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”.

Sklep z zabawkami dla dzieci - www.djatoys.pl © Materiały prasowe

Jak przypomniała w raporcie „Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021” firma Advox, powołując się na dane Izby Gospodarki Elektronicznej, obecnie zakupy w sieci regularnie robi 60 proc. internautów. Polski rynek eCommerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie - jego wartość na początku 2021 r. przekroczyła 100 mld zł, a od trzech lat w KRS przybywa ok. 25 proc. sklepów internetowych rocznie. Dziś w Polsce zarejestrowanych jest 51 tys. sklepów internetowych, ale aż 3/4 z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej.

Autorzy raportu wskazują, że 28 proc. respondentów, kupuje przez internet raz w tygodniu lub częściej, 3 proc. nawet codziennie. Większość, bo blisko 60 proc., robi to raz lub kilka razy w miesiącu.

Z kolei 44 proc. przyznaje, że na zwiększenie częstotliwości robienia przez nich zakupów online znaczny wpływ miała pandemia. Spośród osób, które zauważyły tę zależność, 61 proc. na skali od 0 do 10, gdzie 0 oznaczało, że ta częstotliwość nie zwiększyła się prawie wcale a 10, że robią zakupy już tylko przez internet, wskazało wartości 6 lub wyższe.

Z raportu wynika, że blisko połowa kupujących online przeciętnie wydaje tą drogą między 101 a 300 zł miesięcznie. Co piąty wydaje pomiędzy 301 a 500 zł miesięcznie, a niecałe 20 proc. pomiędzy 51 a 100 zł. Niecałe 10 proc. wydaje powyżej 500 zł miesięcznie.

Według autorów raportu, Polacy przez internet kupują już w zasadzie wszystko, nawet ubezpieczenia, które wskazało 20 proc. badanych, oraz samochody i części samochodowe, wskazane przez 24 proc. badanych.

Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów od lat pozostają odzież i dodatki, które w raporcie Advox wskazało 62 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazło się obuwie - 56 proc. odpowiedzi, a na trzecim kosmetyki i perfumy - 49 proc. odpowiedzi. Najrzadziej kupowane online produkty to oprogramowanie komputerowe (13 proc. odpowiedzi) oraz materiały budowlane i wykończeniowe (14 proc.). Natomiast co 5. internetowy konsument robi tą drogą zakupy spożywcze. W sumie aż 80 proc. internetowych konsumentów po zakupach dodaje swoje recenzje produktów na stronach sklepów internetowych - czytamy.

Według autorów raportu, wiele sklepów nie chce dawać klientom możliwości recenzowania swoich produktów, obawiając się negatywnych wypowiedzi. "To błąd, bo możliwość zapoznania się z opiniami zwykłych użytkowników zwiększa zaufanie klientów do sprzedających" - ocenia prezes Advox Rafał Gadomski.

Najpopularniejszymi urządzeniami, za których pośrednictwem Polacy robią zakupy w Internecie, pozostają komputer stacjonarny lub laptop, wskazane przez ponad połowę badanych. Ponad 1/4 używa do tego przeglądarki na smartfonie lub tablecie, a niemal 1/5 korzysta z aplikacji mobilnych i platform zakupowych.

Gadomski wskazuje, że coraz więcej osób, szczególnie młodych, ceni sobie wygodę robienia zakupów w dowolnym miejscu i czasie, dlatego mobile commerce, zwany też mCommercem, jest dziś niezwykle ważnym aspektem działań proklienckich. "Z mobilnych aplikacji zakupowych, które w Polsce dopiero rosną w siłę, korzysta już 70 proc. użytkowników smartfonów na świecie" - podał.

Raport „Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021” powstał na podstawie wyników badania zrealizowanego metodą CAWI przez firmę badawczą w dniach 13-20 września 2021 na grupie reprezentatywnej 1000 osób.(PAP)

Longina Grzegórska-Szpyt

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej