Sobota, 20.04.2024

 

Pliki cookies 00:47
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Pierwszy hybrydowy pociąg Kolei Dolnośląskich na testach w Żmigrodzie

Ruszyły testy pierwszego z sześciu zamówionych w nowosądeckim Newagu pociągów hybrydowych Impuls2. Trwają testy techniczne przed oficjalnym dopuszczeniem składów do ruchu. Pierwszy z nich powita pasażerów na Dolnym Śląsku w sierpniu!

© Materiały prasowe / Koleje Dolnośląskie

Dolny Śląsk jest jednym z pierwszych regionów, który zdecydował się na zakup pociągów hybrydowych. Newag, producent nowego taboru w sumie dostarczy Kolejom Dolnośląskim sześć trójczłonowych Impulsów2, z których każdy będzie mógł zabrać na pokład co najmniej 315 pasażerów. Pierwszy z zamówionych pojazdów przechodzi uzupełniające badania homologacyjne na Torze Doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie, nieopodal Wrocławia. Kolejne zamówione pojazdy są na etapie produkcji.

"Bezpieczeństwo pasażerów to jeden z naszych priorytetów. Przywiązujemy dużą wagę do tego typu testów, które są niezbędne przed dopuszczeniem nowych jednostek do ruchu" – komentuje Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. "Cieszymy się jednocześnie, że prace nad naszym nowym taborem idą zgodnie z planem. Jeszcze w sierpniu, pierwsze dwa z sześciu zamówionych w Newagu składów hybrydowych pojawią się już na stałe na Dolnym Śląsku i będą do naszej, ale co najważniejsze, pasażerów dyspozycji" - dodaje.

Początkowo Koleje Dolnośląskie planowały zakup dwóch pojazdów hybrydowych. Przewoźnik skorzystał jednak z prawa opcji, decydując się na jednorazowe zamówienie, aż sześciu składów. Wartość zamówienia sięga prawie 170 mln zł. Składy zostaną wyposażone w klimatyzację i bezprzewodowy, ogólnodostępny internet, a ich prędkość będzie rozwijać się do 160 km/h w trakcji eklektycznej oraz do 120 km/h przy napędzie spalinowym.

"Prowadzimy badania uzupełniające, ponieważ każdy pociąg przed dopuszczeniem do ruchu musi spełnić szereg norm począwszy od kwestii bezpieczeństwa, wymogi techniczne po elementy wizualne. To pierwszy z dwóch składów, które już w sierpniu dostarczymy na Dolny Śląsk. Mamy nadzieję, że spełnią oczekiwania oraz zachęcą Koleje Dolnośląskie do skorzystania z prawa opcji i rozszerzenia zamówienia o dwa kolejne składy" - powiedziała Aldona Mastalerz z Newagu, który do końca pierwszego kwartału 2022 roku dostarczy Kolejom Dolnośląskim sześć składów hybrydowych.

Produkowane przez nowosądecki Newag składy Impuls2 to pierwszy polski pojazd szynowy o napędzie elektryczno-spalinowym. Umożliwia płynne poruszanie się po odcinkach zelektryfikowanych oraz pozbawionych trakcji elektrycznej przy jednoczesnym ograniczeniu emisji.  Koleje Dolnośląskie, wykorzystując przewidziane w umowie prawo opcji, mogą rozszerzyć zamówienie i kupić dwa dodatkowe składy.

Hybrydy do Trzebnicy i Świdnicy

Podczas testów w Żmigrodzie po raz pierwszy zaprezentowano pociąg, który w sierpniu wyjedzie na dolnośląskie tory i będzie dostępny dla wszystkich podróżnych.

"Chcemy, żeby hybrydy obsługiwały planowaną przez nas linię z Trzebnicy do Świdnicy przez Wrocław i Sobótkę. Na tej trasie będą mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, ponieważ jedynie na odcinku w granicach Wrocławia trasa jest zelektryfikowana. Czekamy na zakończenie prac torowych, które planowane jest na grudzień 2021 roku. Do tego czasu pasażerowie na pewno będą mogli spotkać nasz nowy pociąg m.in. na linii z Trzebnicy do Wrocławia Głównego" – zapowiedział Bartłomiej Rodak.

Pierwszy z hybrydowych Impulsów2 ma trafić na dolnośląskie tory już w sierpniu. Początkowo będzie obsługiwał relację Trzebnica – Wrocław Główny, jednak po zakończeniu prac torowych na rewitalizowanej linii 285 do Świdnicy, przez Sobótkę, jego trasa zostanie wydłużona do Świdnicy. Wszystkie zamówione pojazdy zostaną dostarczone na Dolny Śląsk w pierwszym półroczu 2022 roku, wzmacniając tabor Kolei Dolnośląskich.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej