Prowadząc wypożyczalnię trzeba myśleć o doposażeniu oferty i zaproponowaniu usług opcjonalnie odpłatnych, ale także o serwisowaniu samochodów, ich odnawianiu, utrzymaniu w czystości, bezpieczeństwie. To także kwestia dobrego wynegocjowania ubezpieczenia dla użytkowników wynajmowanych pojazdów.
Oczekiwania kontra realia
Klienci korzystając z wypożyczalni aut oczekują oferty komfortowego samochodu w jak najniższej cenie. W zdecydowanej większości jako priorytet wymieniana jest bezawaryjność i bezpieczeństwo. Prócz nich flota pojazdów winna być nowa i komfortowa, samochody czyste i gotowe do podróży. Istotnym elementem oferty jaki ma znaczenie dla pozytywnej oceny wypożyczalni jest możliwość rezerwacji samochodów online. Posiadanie strony internetowej z prezentacją floty oraz kalendarzem dostępności samochodów w czasie, wraz z cennikiem to optymalne cechy wypożyczalni XXI wieku. Nie jest to trudne do zrealizowania. Zadbanie o czytelność umowy i warunków wynajmu zapewnia sprawne funkcjonowanie wypożyczalni. Samochody można rezerwować w czasie, co pozwala zaplanować urlop, prace na wiele dni, tygodni do przodu. Zwykle w wypożyczalni skorzystać można również z pojazdów na tak zwane last minute. Do rzadkości należą okresy w których nie ma dostępnego ani jednego samochód. Zdarzyć się jednak może że dostępność konkretnego modelu auta jest ograniczona.
Marketing usług
Zanim wypożyczalnia samochodów zyska renomę i będzie znana w okolicy należy poświecić czas i nakłady na marketing, zwłaszcza w internecie. Zaistnienie dla wypożyczali to kluczowe działanie reklamowe. Wysokiej jakości, wyczerpująca prezentacja każdego z samochodów, wraz ze zdjęciami pomaga dopasować klientom samochód do ich potrzeb. Może wydawać się to zbędą informacją ale poziom spalania, maksymalna prędkość czy systemy hamowania, rodzaj paliwa to ważne kwestie dla klientów analizujących ceny wynajmu w różnych wypożyczalniach. Prócz prezentacji warto zadbać o opinie klientów dodawane na bieżąco, pozwalają ocenić wiarygodność oferty. W wielu przypadkach z usług wypożyczalni korzystają klienci przyjezdni, zatem konieczna jest reklama niestacjonarna. W ramach reklamy warto uwzględnić promocje cenowe, pakiety usług i zróżnicowanie usług wynajmu. Istotna jest także kompleksowość obsługi. W ramach wynajmu winny być dostępne również akcesoria jak bagażniki dachowe, rowerowe, foteliki dziecięce, nawigacja, specjalne ubezpieczenie itd.
Całodobowa obsługa
Usługi wynajmu wiążą się z koniecznością serwisu, obsługi, która winna być dostępna całą dobę. Klient powinien mieć możliwość z łatwością dodzwonić się do wypożyczalni w razie zaistnienia jakiegokolwiek problemu z samochodem i jego użytkowaniem lub usługami dodatkowymi. Prócz infolinii warto też zadbać o to, by osoby pracujące jako personel wypożyczalni posiadały odpowiednia wiedzę i zdolności komunikacyjne w tym językowe. Z racji tego, że samochody wypożyczane są często obcokrajowcom ilość języków obsługiwanych przez wypożyczalnie ma znaczenie.