Wtorek, 02.06.2020

 

Pliki cookies 15:44
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Rekrutacja w PWSZ w Legnicy

Problemy z Internetem mobilnym?

Wielu konsumentów, korzystających z sieci bezprzewodowej, skarży się na słabą jakość Internetu. - Postanowiliśmy sprawdzić czy w takiej sytuacji można reklamować usługę u operatora - informuje portal dlakonsumenta.pl.

© Materiały prasowe

W ostatnich miesiącach życie zawodowe i społeczne przeniosło się do Internetu. Jednak komfort bycia online jest szczególnie uzależniony od szybkiego łącza internetowego. Niestety wielu konsumentów, korzystających z sieci bezprzewodowej, skarży się na słabą jakość Internetu. - "Postanowiliśmy sprawdzić czy w takiej sytuacji można reklamować usługę u operatora" - informuje portal dlakonsumenta.pl.

Mobilny dostęp do Internetu, oznacza, że nie jest to dostęp przypisany do konkretnej lokalizacji, a umożliwia korzystanie z usługi z dowolnego miejsca - w zasięgu sieci operatora. W przypadku, gdy zasięg/szybkość transferu jest niedostateczny w jednym miejscu, nie oznacza to, że w innym miejscu nie będzie właściwego zasięgu. Poprawne działanie Internetu mobilnego zależy od wielu czynników jak np.: ukształtowanie terenu, stopień obciążenia pracujących stacji bazowych, czy ilość użytkowników, jaka w jednym czasie korzysta z Internetu, co przekłada się na obciążenie danego nadajnika. Z powodu specyfiki Internetu mobilnego, nie ma gwarancji pokrycia całego terytorium Polski zasięgiem danej sieci. Właśnie dlatego operatorzy nie gwarantują zasięgu w każdym miejscu.

Jeśli na obszarze, w którym mieszkamy, nie ma odpowiedniego zasięgu, to w takim przypadku operator nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte świadczenie usługi. Operatorzy w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych zastrzegają zazwyczaj, że świadczą usługi telekomunikacyjne w ramach istniejących możliwości technicznych własnej sieci. Dlatego każdy konsument powinien przed podpisaniem umowy o świadczenie mobilnej usługi dostępu do internetu sprawdzić, jakie regiony kraju obejmuje zasięgiem sieci dostawca. Zazwyczaj operatorzy dają możliwość sprawdzenia/przetestowania usługi w miejscu, gdzie klient zamierza z niej korzystać. Na ogólnodostępnych stronach internetowych operatorów znajdują się również orientacyjne mapki zasięgu.

Jeśli jednak w umowie jest zapis, że na obszarze, którym mieszkamy jest odpowiedni zasięg, a w rzeczywistości warunki umowy nie zostały przez przedsiębiorcę dochowane, to można złożyć reklamację.

Nieodpłatną pomoc konsumencką można uzyskać w Ośrodkach Konsumenckich wymienionych na stronie www.dlakonsumenta.pl lub dzwoniąc pod nr 22 299 60 90.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej