W ostatnich miesiącach życie zawodowe i społeczne przeniosło się do Internetu. Jednak komfort bycia online jest szczególnie uzależniony od szybkiego łącza internetowego. Niestety wielu konsumentów, korzystających z sieci bezprzewodowej, skarży się na słabą jakość Internetu. - "Postanowiliśmy sprawdzić czy w takiej sytuacji można reklamować usługę u operatora" - informuje portal dlakonsumenta.pl.
Mobilny dostęp do Internetu, oznacza, że nie jest to dostęp przypisany do konkretnej lokalizacji, a umożliwia korzystanie z usługi z dowolnego miejsca - w zasięgu sieci operatora. W przypadku, gdy zasięg/szybkość transferu jest niedostateczny w jednym miejscu, nie oznacza to, że w innym miejscu nie będzie właściwego zasięgu. Poprawne działanie Internetu mobilnego zależy od wielu czynników jak np.: ukształtowanie terenu, stopień obciążenia pracujących stacji bazowych, czy ilość użytkowników, jaka w jednym czasie korzysta z Internetu, co przekłada się na obciążenie danego nadajnika. Z powodu specyfiki Internetu mobilnego, nie ma gwarancji pokrycia całego terytorium Polski zasięgiem danej sieci. Właśnie dlatego operatorzy nie gwarantują zasięgu w każdym miejscu.
Jeśli na obszarze, w którym mieszkamy, nie ma odpowiedniego zasięgu, to w takim przypadku operator nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte świadczenie usługi. Operatorzy w regulaminach świadczenia usług telekomunikacyjnych zastrzegają zazwyczaj, że świadczą usługi telekomunikacyjne w ramach istniejących możliwości technicznych własnej sieci. Dlatego każdy konsument powinien przed podpisaniem umowy o świadczenie mobilnej usługi dostępu do internetu sprawdzić, jakie regiony kraju obejmuje zasięgiem sieci dostawca. Zazwyczaj operatorzy dają możliwość sprawdzenia/przetestowania usługi w miejscu, gdzie klient zamierza z niej korzystać. Na ogólnodostępnych stronach internetowych operatorów znajdują się również orientacyjne mapki zasięgu.
Jeśli jednak w umowie jest zapis, że na obszarze, którym mieszkamy jest odpowiedni zasięg, a w rzeczywistości warunki umowy nie zostały przez przedsiębiorcę dochowane, to można złożyć reklamację.
Nieodpłatną pomoc konsumencką można uzyskać w Ośrodkach Konsumenckich wymienionych na stronie www.dlakonsumenta.pl lub dzwoniąc pod nr 22 299 60 90.