Piątek, 29.03.2024 179

 

Pliki cookies 10:55
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home
Mini Mistrzostwa Europy 2024

Jak nie dać się oszukać na zakupach online

Niestety tak jak w świecie realnym, tak i w wirtualnym są osoby, które chciałyby się wzbogacić czyimś kosztem. Dlatego przygotowaliśmy kilka rad, które mogą sprawić, że nie padniecie ofiarą oszustwa podczas „zakupów online”.

© Materiały prasowe

Internet to dzisiaj podstawowe narzędzie pracy i rozrywki dla większości z nas, w którym świat realny przeplata się z wirtualnym. Granica jest coraz cieńsza i zaczyna się zacierać. Niestety cyberprzestępcy w 99% przypadkach wykorzystują nieuwagę, pośpiech i naiwność ludzką, a nie zaawansowane oprogramowanie czy nowe technologie.

Dzisiaj Internet to zakupy, bankowość i wymiana informacji. Praktycznie wszystkie aspekty realnego świata mają swój oddźwięk w cyberprzestrzeni. Jest szybko, tanio i 24h na dobę. Kupić można wszystko, zawrzeć umowę ubezpieczeniową, założyć konto bankowe - wszystko w Internecie, bez biegania po mieście, bez stania w kolejce, nie martwiąc się o godziny otwarcia. Niestety tak jak w świecie realnym, tak i w wirtualnym są osoby, które chciałyby się wzbogacić czyimś kosztem. Dlatego przygotowaliśmy kilka rad, które mogą sprawić, że nie padniecie ofiarą oszustwa podczas „zakupów online”.

  • Po pierwsze, sprawdź, czy na stronie internetowej sklepu zamieszczony jest regulamin, oraz czy są w nim dane sprzedawcy. Sklep internetowy jak każda inna firma, musi posiadać adres i inne dane rejestracyjne – np. numery NIP i REGON. Jeśli tych informacji nie ma, to unikaj zakupów w takich sklepach.
  • Sprawdź, w jakim kraju jest zarejestrowany sprzedawca. Jeśli w regulaminie jest napisane, że firma prowadzi działalność w innym państwie niż Polska, to dochodzenie twoich praw np. w przypadku nieotrzymania towaru, czy kłopotów z reklamacją będzie bardzo utrudnione.
  • Sprawdzić opinie o sklepie, jak przebiegały zakupy innych, czy ktoś zgłaszał jakieś nieprawidłowości.
  • Sprawdzić poprzez kontakt telefoniczny oraz e-mail wiarygodność sklepu.
  • Dobrze jeśli korzystasz z ofert sklepów, które oferują możliwość śledzenia statusu zamówienia. Wtedy widzisz, czy przesyłka została do Ciebie wysłana i na jakim jest etapie.
  • Ważną sprawą jest fakt istnienia na stronie sklepu protokołu szyfrowania danych podczas dokonywania zakupów – ikona kłódki obok adresu www wyświetlanego w przeglądarce. Brak takiego zabezpieczenia może spowodować kradzież twoich danych osobowych np. danych do konta bankowego.

Nieodpłatną pomoc konsumencką można uzyskać w Ośrodkach Konsumenckich wymienionych na stronie www.dlakonsumenta.pl lub dzwoniąc pod nr 22 299 60 90.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej