Piątek, 23.08.2019
Pliki cookies 16:26
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Rekrutacja w PWSZ w Legnicy

SENSO-litera. Wystawa edukacyjna dla dzieci

Muzeum Pana Tadeusza zaprasza na wystawę edukacyjną pt. SENSO-litera skierowaną do dzieci, rodziców oraz do każdego kto wierzy, że litery to coś więcej niż znaki na papierze.

© materiał prasowy

W dzisiejszych czasach nastawieni jesteśmy na szybką naukę – książki, podręczniki i artykuły czytamy głównie po to, aby się czegoś dowiedzieć, doszkolić, podnieść swoje kwalifikacje. Do tego podejścia przyzwyczajamy również dzieci, które już na etapie edukacji wczesnoszkolnej uczą się pisania przede wszystkim po to, aby przekazywać bardzo konkretne treści. Zupełnie zagubiliśmy umiejętność rozkoszowania się literami, przestaliśmy je traktować jak dzieła sztuki. 

Wystawa edukacyjna SENSO-litera to przestrzeń przyjazna dzieciom, która pozwoli odkryć litery na wiele sposobów dzięki zmysłom – uczestnicy będą litery wąchać, dotykać, poruszać, wyobrażać... co tylko przyjdzie im do głowy! W każdą sobotę Muzeum Pana Tadeusza zaprasza rodziny do przyłączenia się do twórczych warsztatów, w trakcie których uczestnicy wspólnie odkryją kolejne możliwości nie tylko liter, ale też własne. Razem będą przedstawiać, słuchać, tworzyć, a nawet tańczyć!

Wystawa SENSO-litera skierowana jest głównie do dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z poznawaniem liter oraz do każdego, kto wierzy że litery to coś więcej niż znaki na papierze.

Ekspozycja prezentowana od 6 lipca do 8 września 2019 w Muzeum Pana Tadeusza, dostępna na poziomie 0, przyjazna dla wózków dziecięcych oraz dla dzieci z niepełnosprawnościami. Wstęp wolny.

•    6 lipca–8 września 2019 
•    wernisaż: 6 lipca 2019 (sobota), godz. 12.00 
•    wstęp wolny 

 

PROGRAM WYDARZEŃ TOWARZYSZĄCYCH:

6 lipca 2019 (sobota), godz. 12.00
Wernisaż wystawy z koncertem dla dzieci
wstęp wolny

Zapraszamy na otwarcie wystawy SENSO-litera, skierowanej do dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z poznawaniem liter oraz do każdego, kto wierzy że litery to coś więcej niż znaki na papierze.

Wernisaż otworzy koncert dla dzieci w wykonaniu Hola Ola Violin.

Aleksandra Socewicz – skrzypaczka i kompozytorka, absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od wielu lat prowadzi zajęcia muzyczne z dziećmi i dorosłymi oraz współpracuje ze szkołą Montessori. Lubi łączyć muzykę z podróżami, a swoje muzyczne wspomnienia z różnych stron świata publikuje na YouTube jako Hola Ola Violin.

13 lipca 2019 (sobota), godz. 12.00
LiterArt. Warsztaty teatralne
wypełnij formularz zgłoszeniowy: 
https://forms.gle/G8YEUQmTWeeG8sX7A

Czy I może być ciekawskie? Czy A rano jest takie samo jak wieczorem? Czy S na księżycu zachowuje się podobnie jak na Ziemi? Czy R rano jest takie samo jak wieczorem? Czy W łatwiej poruszać się w piasku czy na morzu? Ile liter tyle aktorów i opowieści do zagrania! Bo każda z nich jest inna, ma inny kształt, brzmienie czy ciężar, ma też różne możliwości. Na tym spotkaniu sprawdzimy, jakim zestawem aktorów jest alfabet.

prowadzenie: 
Monika Reks – studentka Wydziału Lalkarskiego na kierunku reżyseria teatru lalek oraz doktorantka na Uniwersytecie Wrocławskim. Przez wiele lat związana z ruchem recytatorskim oraz wywiedzionego ze słowa, pracowała min. w jednej z wrocławskich szkół alternatywnych czy prowadziła warsztaty w Muzeum Pana Tadeusza. Współpracowała z Towarzystwem Pomocy Głuchoniewidomym jako wolontariusz i tłumacz-przewodnik. Tworzy formy teatralne skierowane do dzieci i dorosłych, obecnie pracuje nad pokazem, którego odbiorcą mają być zarówno dzieci słyszące jak i Głuche.

14 lipca 2019 (niedziela), godz. 12.00 
Nauczmy się tego razem – jak pomóc dziecku poznawać świat? Warsztaty dla rodziców
wypełnij formularz zgłoszeniowy:
 https://forms.gle/R4oDy8CZDULAZuhZA

Kiedy dzieci zaczynają poznawać otaczający je świat to tak naprawdę wyruszają w piękną, ale pełną małych oraz dużych przeszkód, przygodę. Jak pomóc mu w tej drodze? Jak komunikować się, żeby się zrozumieć? Jak wygląda proces nauki małego dziecka? Zapraszamy rodziców (szczególnie dzieci w wieku wczesnoszkolnym) do wyjątkowego warsztatu, w trakcie którego dowiecie się, jak być nie tylko mądrym przewodnikiem, ale przede wszystkim kompanem w tej fascynującej podróży.

prowadzenie: 
Anna Nowak-Ludziejewska, Mobilna Pracownia Montessori 
Mobilna Pracownia Montessori została utworzona w 2017 roku. Była wynikiem połączenia pasji, jaką jest uczenie się z filozofią, stylem życia, jakimi są Rodzicielstwo Bliskości oraz Pedagogika Marii Montessori. Ania wykorzystuje te działania pracy, jako nauczyciel wczesnoszkolny w Szkole Montessori. Razem z Tomkiem starają się wdrażać zasady wychowania w duchu Montessori w swojej rodzinie. Są rodzicami dwóch montessoriańskich chłopców, Ignacego i Jasia. Ponadto Ania z wykształcenia oraz z pasji jest antropologiem kulturowym. Pedagogika Montessori oraz antropologia kulturowa mają ze sobą wiele wspólnego. Przede wszystkim to, że obie te nauki oparte są na obserwacji, a także miłości do drugiego człowieka.

20 lipca 2019 (sobota), godz. 12.00
Pora na LITERO-TWORA. Warsztaty twórcze
wypełnij formularz zgłoszeniowy:​​​​​​​ 
https://forms.gle/HFBK6Uc82xQUDp3z9

Zdziwione O, imprezowe W i rozsadzające całe pomieszczenie K! Tego lata wszystko się może zdarzyć. Podczas warsztatów sprawdzimy, co wyniknie z połączenia tysiąca różnych kształtów, wybudujemy nieoczywiste dźwięki i przekonamy się, jakie charaktery kryją się pod każdą literą.

prowadzenie: 
Ewa Buchta
Graficzka, fotografka, edukatorka. Ukończyła studia na Wydziale Sztuki w Opolu oraz na ASP we Wrocławiu. Prowadziła warsztaty z zakresu sztuk plastycznych zarówno w Polsce jak i w Hiszpanii. Choć na co dzień zajmuje się projektowaniem graficznym ceni sobie współpracę z dziećmi od których czerpie inspiracje i z którymi poszerza
granice wyobraźni.

27 lipca 2019 (sobota), godz. 12.00 
Tańczące literki. Warsztaty ruchowo-taneczne 
wypełnij formularz zgłoszeniowy:
 ​​​​​​​https://forms.gle/bPLD9oreQ1qPBQeSA

R – stawia szybkie kroki, O – sprężynowe podskoki, W – wiruje, S się snuje! Zapraszamy wszystkich chętnych do zatańczenia alfabetu. W trakcie warsztatów dzieci będą badać możliwości ruchowe swojego ciała w oparciu o taniec intuicyjny. Zastanowimy się także nad potencjałem tanecznym liter i konkretnych słów. Zatańczymy wiatr, szum fal morskich i malinowe lody dla ochłody!

prowadzenie: 
Barbara Przerwa
Pedagog kulturalno-oświatowy o specjalizacji tanecznej, na co dzień pracuje w Muzeum Narodowym we Wrocławiu w Dziale Oświatowym jako edukator muzealny. Autorka weekendowych cykli warsztatów plastycznych skierowanych do dzieci od 3 do 12 roku życia – „Muzealne Kocie Ścieżki”, „Mozaika Muzealna”, „Zmysły i zamysły”, a od 2017 roku także cykl warsztatów plastyczno-ruchowych „Muzealne Poruszenie” dla dzieci w wieku 6–12 lat i dla rodziców z dziećmi do lat trzech, w ramach którego łączy dwie swoje wielkie pasje – taniec i sztukę.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej