Wtorek, 24.11.2020

 

Pliki cookies 10:23
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Koparka Jawor - roboty budowlane

Więcej kursów na Zabytkowej Linii Tramwajowej

Od jutra znacznie rozbudowana zostanie oferta Zabytkowej Linii Tramwajowej. Pojawi się na niej więcej zabytkowych tramwajów, przybędzie także kursów, w tym na dodatkowej trasie. Linia kursuje w weekendy aż do końca października.

© Materiały prasowe / Wojciech Gąsior

Zabytkowa Linia Tramwajowa w tym roku rozpoczęła kursowanie już 1 maja, ale jak dotąd pojawiał się na niej tylko jeden tramwaj, Konstal N „Gustaw”, zapewniany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. W wyniku rozstrzygniętego niedawno konkursu dla organizacji pozarządowych, ogłoszonego przez Gminę Wrocław, oferta ta zostanie rozbudowana dzięki zaangażowaniu Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego i Towarzystwa Miłośników Wrocławia.

Pierwsze stowarzyszenie zapewni dodatkowe kursy na dotąd funkcjonujących trasach, czyli trasie A z Opery do Hali Stulecia i trasie B z Hali Stulecia do Opery. Od soboty 15 czerwca zabytkowe tramwaje będą odjeżdżać z pl. Teatralnego co godzinę od 11:00 do 17:00, zaś spod Hali Stulecia i Ogrodu Zoologicznego od 12:00 do 17:00 (plus kurs o 17:45 do zajezdni „Ołbin”). Na kursie o 16:00 z Opery i 17:00 z Hali Stulecia będzie można posłuchać opowieści przewodnika (usługę zapewniać będzie Wrocławski Klub Przewodników). Poza „Gustawem” na tych trasach będą się pojawić trzy tramwaje Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego: Konstal N o numerze taborowym 1332 z 1949 r., Konstal 102Na o numerze taborowym 2069 z 1972 r., który niedawno przeszedł kompleksowy remont, oraz Konstal 4N1 „Enusia” z 1960 r.

Wspomniany Konstal 102Na to kultowy tramwaj, który towarzyszył wrocławianom na co dzień przez niemal pół wieku. Wraz z nim do Wrocławia powróciło powojenne niebieskie malowanie, znane wszystkim wrocławianom ze słów „Wrocławskiej Piosenki” w wykonaniu piosenkarki Marii Koterbskiej, dzięki czemu refren „Mkną po szynach niebieskie tramwaje, przez wrocławskich ulic sto...” stał się znów aktualny. Obecnie jest to jedyny egzemplarz zachowany we Wrocławiu w stanie oryginalnym. Od wycofania ostatnich egzemplarzy tego typu tramwaju ze służby w MPK Wrocław minęło zaledwie 9 lat i zapewne większość wrocławian wciąż je dobrze pamięta, lecz wagon #2069 reprezentuje bardziej czasy początków eksploatacji w latach 70. niż ostatnie lata służby. Podczas remontu przeprowadzonego przez Klub Sympatyków Transportu Miejskiego przywrócono mu bowiem pierwotny wygląd, usuwając wprowadzane w trakcie wieloletniej eksploatacji modyfikacje i przywracając pierwotne malowanie. Z kolei wagon Konstal N z 1949 r. został pod koniec ubiegłego roku uruchomiony przez stowarzyszenie po wielu latach przestoju.

Uzupełnieniem oferty będzie trasa C, okólna, zaczynająca i kończąca się przy Operze, a prowadząca przez centrum miasta, Nadodrze i wokół Ostrowa Tumskiego. Trasę tę będzie obsługiwać Towarzystwo Miłośników Wrocławia tramwajami Linke-Hofmann Standard „Baba Jaga” z 1929 r. i Konstal 102N „Strachotek” z 1969 r. Pierwszy z nich także w ubiegłym roku przeszedł remont poszycia i wnętrza, więc prezentuje się naprawdę wspaniale. Na wszystkich kursach na trasie C będzie dostępna usługa przewodnicka zapewniana przez Koło Przewodników „Rzepiór”.

Zabytkowa Linia Tramwajowa będzie kursować w weekendy do 27 października 2019 r., przy czym obecna, rozszerzona oferta będzie obowiązywać do 15 września. Szczegółowy rozkład jest dostępny na: https://kstm.pl/pl/zabytkowa-linia-tramwajowa.html, https://www.wroclaw.pl/linia-zlt-wroclaw i http://tmw.com.pl/zabytkowe-tramwaje/rozklad-jazdy-linii-zabytkowej/. Na linii obowiązuje taryfa miejska, czyli akceptowane są bilety miejskie – Urbancard i papierowe, a dodatkowo bilety można nabyć na pokładzie zabytkowych tramwajów.

Trasy Zabytkowej Linii Tramwajowej w 2019 r.

Trasa A: pl. Teatralny (Opera) – Świdnicka – Podwale – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Powstańców Warszawy – Most Pokoju – Wyszyńskiego – Szczytnicka – Curie-Skłodowskiej – pl. Grunwaldzki – Curie-Skłodowskiej – Most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – Hala Stulecia/ZOO

Trasa B: Hala Stulecia/ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – Most Zwierzyniecki – Curie-Skłodowskiej – pl. Grunwaldzki – Piastowska – Sienkiewicza – pl. Bema – Mosty Młyńskie – św. Jadwigi – Most Piaskowy – Grodzka – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Widok – pl. Teatralny (Opera)

Trasa C: pl. Teatralny (Opera) – Świdnicka – Podwale – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – Szewska – Grodzka – Mosty Uniwersyteckie – Drobnera – Łokietka – pl. św. Macieja – Chrobrego – pl. Powstańców Wielkopolskich – Trzebnicka – św. Wincentego – Słowiańska – Jedności Narodowej – Poniatowskiego – Bema – pl. Bema – Mosty Młyńskie – św. Jadwigi – Most Piaskowy – Grodzka – Mosty Uniwersyteckie – Drobnera – pl. Bema – Sienkiewicza – Wyszyńskiego – Most Pokoju – pl. Powstańców Warszawy – Traugutta – Oławska – pl. Dominikański – Skargi – Teatralna – pl. Teatralny (Opera)

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej