Wtorek, 23.04.2024

 

Pliki cookies 18:01
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
SofaMeble.pl - Eleganckie meble tapicerowane
Baseny ogrodowe, materace i akcesoria - sklep NajlepszeBaseny.pl

Lokomotywa Kampanii Kolejowe ABC ruszyła w podróż po Polsce!

Wyjątkowa lokomotywa w barwach Kampanii Kolejowe ABC wyruszyła w podróż po Polsce. Na pojeździe doskonale widoczny jest znany dzieciom bohater kampanii, nosorożec Rogatek oraz hasło „Bezpieczeństwa uczę się z Kolejowym ABC”.

© Materiały prasowe

To kolejne działanie promujące ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną z zakresu bezpieczeństwa na terenach kolejowych realizowaną przez Urząd Transportu Kolejowego.

Nowym elementem akcji edukacyjnej Kampania Kolejowe ABC prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego jest lokomotywa PKP Intercity serii EP09 o numerze 44. Elektrowóz od początku czerwca jeździ przede wszystkim na trasie Kraków – Warszawa – Gdynia. Lokomotywa pozwala na jazdę z prędkością 160 km/h na godzinę pociągami kategorii TLK, IC oraz EIC. W kolejnych miesiącach pojazd z Rogatkiem będzie można spotkać także w innych rejonach Polski.

Bezpieczeństwo jest wspólnym celem UTK i przedsiębiorstw kolejowych. Dlatego cieszę się, że PKP Intercity włączyło się w działania promujące bezpieczne zachowania wśród najmłodszych. Lokomotywa w barwach Kampanii Kolejowe ABC to dodatkowy element akcji, która edukuje dzieci, jak właściwie zachować się w pociągu, na dworcu czy w pobliżu torów – podkreśla Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Oklejanie lokomotywy trwało około 6-ciu godzin. Na kolorowej grafice pojawił się motyw Peronowa, postać Rogatka, bohatera Kampanii Kolejowe ABC, oraz znak „Stop” i szlaban, znane najmłodszym ze strony www.kolejoweabc.pl czy spotów reklamowych emitowanych w telewizji. Na turkusowym tle widoczne jest również hasło kampanii „Bezpieczeństwa uczę się z Kolejowym ABC”, które zachęca do bezpiecznego korzystania z transportu kolejowego i zainteresowania się tematyką poruszaną w ramach kampanii.

W ramach wsparcia Kampanii Kolejowe ABC PKP Intercity emituje również spoty edukacyjne na pokładach pociągów.

Chętnie wspieramy kampanię edukacyjną prowadzoną przez UTK. To bardzo istotne, by przekaz dotyczący bezpieczeństwa na obszarach kolejowych dotarł do jak największego grona odbiorców – mówi Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity.

Spoty można również zobaczyć w pociągach PKP SKM, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Kolei Wielkopolskich. Dzięki Fundacji PKP spoty wyświetlane są także w okolicach dworców kolejowych.

Kampania Kolejowe ABC to projekt realizowany przez Urząd Transportu Kolejowego w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowana do dzieci oraz ich nauczycieli oraz wychowawców. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej