Poniedziałek, 23.09.2019
Pliki cookies 02:24
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Rekrutacja w PWSZ w Legnicy
Drzwi wewnętrzne i zewnętrzne z montażem

Kia Soul EV - sprytny miejski crossover na prąd

Już co ósma Kia sprzedawana w Europie jest niskoemisyjna – tak doskonałe wyniki sprzedażowe zachęcają oczywiście do dalszych inwestycji w elektromobilność. Dlatego Kia już zapowiedziała m.in. nową, ulepszoną wersję modelu Soul EV.

© Materiały prasowe

Kia zapowiedziała kolejne premiery, w tym m.in. nową, ulepszoną wersję modelu Soul EV. Zeroemisyjny crossover otrzyma nie tylko ładniejsze nadwozie, ale przede wszystkim mocniejszy silnik elektryczny i pojemniejszą baterię. Czy elektryczna „dusza” podbije serca kierowców?

Historia Kii Soul EV zaczęła się w roku 2014 podczas targów motoryzacyjnych w Chicago. Pierwsza odsłona modelu oferowała moc 109 koni mechanicznych oraz zasięg na jednym ładowaniu w granicy 200 kilometrów. W ciągu zaledwie kilku lat technologia poszła jednak do przodu i powyższe parametry trudno było uznać za szczególnie dobre. Dlatego crossover z Korei musiał zostać poddany sporej modyfikacji technologicznej, a dodatkowo przejść wizualny lifting. Nowa odsłona Kii Soul EV to nie tylko odmieniona stylizacja, ale też całkowicie nowy układ napędowy. Od tego roku sercem elektryka stanie się 201-konny silnik elektryczny, a wysokiej mocy wtórować będzie jeszcze wyższy moment obrotowy - sięgający 395 Nm.

Wydajny synchroniczny silnik elektryczny przekłada się na zdecydowanie lepsze osiągi Kii Soul EV. Elektryczny crossover osiąga pierwszą setkę już w 7,6 sekundy. Prędkość maksymalna natomiast sięga blisko 170 km/h i powinna być wystarczająca nawet podczas jazdy autostradowej. Bardzo duża zaleta nowej Kii Soul EV dotyczy baterii. Układ napędowy został bowiem uzupełniony akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 64 kWh. A to zdaniem Koreańczyków daje crossoverowi realny zasięg na poziomie 391 kilometrów. Czy to dużo? Pozwala to kierowcy dotrzeć z Wrocławia do Zakopanego bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie i sprawia, że w codziennej eksploatacji w mieście Soul nie będzie miał większych ograniczeń.

Ładowanie Soul EV - 100 km zasięgu w 18 minut

Jeżeli jednak o uzupełnianiu zapasów energii elektrycznej mowa, Soul EV jest wyposażony w gniazdo CCS. To oznacza, że moc ładowania przekracza 70 kW. Wykorzystanie szybkoładującej stacji (100 kW) sprawia, że według oficjalnej specyfikacji 80% pojemności akumulatora można uzupełnić już po 54 minutach. W ten sposób wydłużenie zasięgu samochodu o jakieś 100 kilometrów powinno zająć mniej więcej 18 minut. Wynik bez wątpienia jest świetny i dobrze wypada na tle konkurentów.

Zeroemisyjny charakter jest kluczem do sukcesu dla Kii Soul EV. To jednak nie koniec plusów tej konstrukcji. Elektryk nadal jest bowiem crossoverem. A samochód tego typu musi być ładny, funkcjonalny i praktyczny. Czy Soul taki właśnie jest? Stylizacja nowej generacji mocno nawiązuje do poprzednika. Mimo wszystko pojawiają się w nim takie akcenty jak wąskie światła przednie przywodzące na myśl klimat retro, czy ciekawie rozwiązana linia szyb. Dzięki temu Koreańczyk wygląda naprawdę dobrze i powinien dobrze prezentować się nawet w modnych dzielnicach europejskich stolic.

Kabina pasażerska Soula EV przypomina… każdą inną Kię. Nawet gałka zmiany biegów ma klasyczny wygląd. Wykorzystanie standardowych rozwiązań nie powinno jednak dziwić. W ten sposób projektanci chcieli wprowadzić kierowcę do środowiska, które zna już z samochodów konwencjonalnych, jednocześnie udowadniając, że elektryczny napęd tak naprawdę nic nie zmienia w samej formule prowadzenia pojazdu. Poza tym Kia Soul EV to spora ilość przestrzeni. Kabina powstała z myślą o pięciu pasażerach, a bagażnik ma bardzo przyzwoitą pojemność wynoszącą od 315 do 1339 litrów.

Nowa Kia Soul EV - będzie kolejny sukces sprzedażowy?

Na razie trudno powiedzieć cokolwiek na temat ceny Kii Soul EV. Szczególnie, że uruchomienie sprzedaży auta w Polsce wciąż jeszcze nie zostało potwierdzone. O ile nadwiślański oddział Kii dość długo zdaje się doprecyzowywać elementy niezbędne do pokazania modelu w salonach, o tyle filie marki w Niemczech, Francji czy Holandii zdają się nie mieć podobnych problemów. Tam Kia Soul EV będzie prawdopodobnie sprzedawana jeszcze w 2019 roku. Według spekulacji, za samochód u naszych zachodnich sąsiadów trzeba będzie zapłacić równowartość ok. 170 - 175 tysięcy złotych.

Kia Soul EV jest samochodem przemyślanym, praktycznym i funkcjonalnym. I co ciekawe, już w perspektywie kilku lat na europejskiej arenie może zyskać polskiego konkurenta. O jakim aucie mowa? W ostatnim wywiadzie Piotr Zaremba - prezes ElectroMobility Poland - opowiedział o tym, że polski samochód elektryczny będzie pochodził z segmentu kompaktowego i prawdopodobnie otrzyma wariant nadwozia typu crossover.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej