Różnorodność kulturowa, ekologia, nowe technologie i zagrożenia współczesnego świata, to tematy, które zrealizowane zostaną w ramach Dolnośląskiej Akademii Dzieci. Weźmie w niej udział 300 młodych odkrywców z dolnośląskich szkół podstawowych i przedszkoli. Spotkania realizowane będą cyklicznie w siedzibie Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Tymczasem w ramach Dolnośląskiej Akademii Młodzieży wybrani eksperci DSW spotykać się będą z młodzieżą na terenie całego województwa dolnośląskiego. W ramach DAM łącznie zrealizowanych zostanie 16 warsztatów dla 320 uczniów w wieku 13-16 lat. Tematyka spotkań w tym zadaniu jest bardzo zróżnicowana, zaczynając od designu i estetyki, przez bezpieczeństwo ekologiczne, cyberterroryzm, sieciowy haktywizm, social media, warsztaty PR, filmowania przy pomocy dronów, po tematy modowego blogowania. Ostatnim zadaniem jest realizacja Dolnośląskiej Akademii Rodzica, do udziału w której zaproszonych zostanie 160 osób. Rodzice i opiekunowie wezmą udział w 16 edukacyjnych kursach dot. dziecka w przestrzeni edukacyjnej, komunikacji z dziećmi i młodzieżą w rodzinach jedno i wielojęzycznych, postaw międzykulturowych i akulturacji, a także rozwiązań wobec niepożądanych zachowań u dzieci, czy trudności w uczeniu się.
Na realizację „Dolnośląskiej Akademii Dzieci, Młodzieży i Rodziców” Dolnośląska Szkoła Wyższa otrzymała łącznie 251 937 zł 50 gr. złotych. Projekt finansowany będzie ze środków przyznanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach konkursu grantowego Uniwersytet Młodego Odkrywcy w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. W okresie wakacji eksperci DSW opracują 18 programów kształcenia. Rekrutacja do udziału w projekcie rozpocznie się we wrześniu 2018r. Projekt realizowany będzie do kwietnia 2020 roku. Celem realizowanego projektu jest podnoszenie kompetencji uczestników projektu (tj. 780 osób) przez opracowanie koncepcji i przeprowadzenie określonych form kształcenia, które przyczynią się do rozbudzania ciekawości poznawczej, stymulowania intelektualnego rozwoju, inspirowania do twórczego i krytycznego myślenia, rozwijania pasji i zainteresowań oraz budowania relacji rówieśniczych pozbawionych uprzedzeń. Wartością dodaną będzie możliwość zapoznania się ze środowiskiem akademickim i uczelnią jako miejscem naukowego oglądu rzeczywistości.