Wtorek, 13.05.2025

 

Reklama

Wiceszef MI: w 2024 r. za 200 mln zł ruszy modernizacja linii Wrocław-Strzelin-Kłodzko-Międzylesie

Jeszcze w tym roku rozpocznie się modernizacja trasy kolejowej z Wrocławia przez Strzelin, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko do Międzylesia i granicy państwa z Czechami - zapowiedział wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

© Materiały prasowe / PAP

W poniedziałek na konferencji prasowej we Wrocławiu wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak zapowiedział, że w drugim półroczu 2024 roku rozpoczną się prace modernizacyjne na linii kolejowej: Wrocław, Strzelin, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko do Międzylesia i granicy państwa z Czechami. Prace będą kosztować 200 mln zł.

"Pozwoli to skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Międzylesia o ponad trzydzieści minut. To będzie czas, którego do tej pory historycznie nigdy nie było, bo 130 kilometrów z Wrocławia do Międzylesia najszybsze pociągi pojadą w 90 minut, a do tej pory był to czas nie krótszy niż dwie godziny" - powiedział Malepszak.

Podkreślił, że dzięki tym pracom, czas przejazdu z Wrocławia do Kłodzka skróci się dla najszybszych pociągów do sześćdziesięciu minut. "Skrócony czas przejazdu pociągów to konkurencja dla samochodów, to przygotowanie lepszej oferty z myślą o tym, że gdy powstanie za kilka lat pełna ekspresówka (droga ekspresowa S8 do Kłodzka - PAP) to też kolejowo będziemy mogli proponować wcześniej dobre połączenia" - powiedział wiceminister.

Dodał, że jeszcze w tym roku ruszy również remont trasy kolejowej z Kłodzka do Kudowy-Zdroju, którą będzie można po wykonanych pracach przejechać w relacji Wrocław - Kłodzko - Kudowa-Zdrój poniżej godziny i pięćdziesięciu minut, co także jest historycznie i rekordowo szybkim czasem przejazdu. Ten remont ma kosztować 50 mln zł.

"Patrzymy z perspektywy pasażera. Rozmawiamy z przewoźnikami, żeby tworzyć infrastrukturę i poprawiać parametry na Dolnym Śląsku" - podkreślił wiceminister i przypomniał, że choć liderem wśród przewoźników w regionie są Koleje Dolnośląskie to w ostatnim czasie uruchomiono kilka połączeń innych przewoźników, jak np. osiem pociągów Inter City relacji Wrocław-Praga, czy też nawet relacji Trójmiasto-Wrocław-Praga.

Malepszak zapowiedział, że w kolejnym roku rozpocznie się modernizacja, służąca skróceniu czasu przejazdu na linii: Legnica - Jaworzyna - Świdnica - Dzierżoniów – Kamieniec Ząbkowicki.

Zdaniem Malepszaka, w 2024 roku Koleje Dolnośląskie przewiozą około 23 mln pasażerów, a biorąc pod uwagę też pasażerów Polregio i InterCity to w br. z transportu kolejowego skorzysta na Dolnym Śląsku w sumie ponad 40 mln pasażerów.

"A w perspektywie dwóch lat jest szansa na przewiezienie na Dolnym Śląsku rocznie 50 mln pasażerów, stąd też musimy być gotowi z infrastrukturą. Często te efekty możemy uzyskać małymi działaniami" - powiedział wiceminister. (PAP)

Roman Skiba

ros/ mick/

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej