Czwartek, 13.06.2024

 

Pliki cookies 10:15
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama

Badanie: z okazji Dnia Dziecka prezenty kupuje 61 proc. Polaków

Prezenty z okazji Dnia Dziecka regularnie kupuje 61 proc. Polaków, którzy przeznaczają na nie zazwyczaj od 50 do 100 zł - wynika z badania firmy finansowo-technologicznej PayPo.

© Materiały prasowe / PAP / Leszek Szymański

Regularnie upominki z okazji Dnia Dziecka kupuje 61 proc. ankietowanych Polaków, 15 proc. nie kupuje ich wcale, a 23-proc. zdarza się to sporadycznie - wskazano w badaniu polskiego fintechu PayPo, przesłanym PAP.

Jeśli respondenci decydują się na zakup prezentu, to przy jego wyborze kierują się przede wszystkim preferencjami dziecka (63 proc. badanych), dostępnym budżetem (23 proc.) i własnymi upodobaniami (7 proc.). Z kolei na "inne przesłanki" wskazało 7 proc. badanych.


Reklama
Sprawdź bogatą ofertę w hurtowni zabawek https://allatonce.pl/gry-i-zabawki. Wybierz najlepsze prezenty i spraw radość bliskim.


Zgodnie z badaniem 54 proc. respondentów w prezencie dzieciom kupuje słodycze, a 47 proc. – zabawki. Popularnością cieszą się też: pieniądze (39 proc.), książki i gry (32 proc.), ubrania (26 proc.) czy prezenty mniej standardowe - jak wizyta w kinie czy wyjazd (22 proc.), gadżety typu zegarki lub smartfony (17 proc.) lub sprzęt sportowy, np. hulajnoga albo rower (14 proc.). Najrzadziej dzieci otrzymują prezenty "codziennego użytku", jak fotelik samochodowy czy meble (4 proc. ankietowanych).

Na obdarowanie dziecka pieniędzmi częściej decydują się mężczyźni (42 proc.) niż kobiety (35 proc.). Z kolei np. zakup sprzętu sportowego wybiera 11 proc. badanych kobiet i 17 proc. mężczyzn, zaś ubrania - 31 proc. respondentek i 20 proc. ankietowanych.

Według trzech czwartych respondentów, dzieci były zadowolone z otrzymanych upominków. Tylko 1 proc. badanych przyznaje, że nie udało się trafić w gusta obdarowanych. Pozostałe 24 proc. ankietowanych nie było w stanie określić, czy prezent podobał się bądź nie.

Na upominki z okazji Dnia Dziecka ankietowani najczęściej przeznaczają od 50 do 100 zł (36 proc. badanych), przedział 100-200 zł wskazało 29 proc. osób, a od 200 do 500 zł - 9 proc. Prezenty za 500 zł i więcej kupuje natomiast 2 proc. ankietowanych. 15 proc. kupuje prezenty w przedziale 10-50 zł, a 8 proc. przeznacza na upominki inną kwotę.

Badanie PayPo zostało zrealizowane za pośrednictwem platformy Omnisurv w dniach 11-13 maja 2023 r. na ogólnopolskiej próbie 500 osób w wieku 18-64 lat. (PAP)

Magdalena Jarco

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej