Piątek, 29.03.2024 127

 

Pliki cookies 00:59
Serwis korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
Reklama
Baltic Home
Mini Mistrzostwa Europy 2024

Kolej do Karpacza coraz bliżej

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei otworzyła oferty w postępowaniu na przygotowanie do rewitalizacji linii nr 340 z Mysłakowic do Karpacza.

© Materiały prasowe / PAP

Zainteresowanie przetargiem jest bardzo duże – wpłynęło 11 ofert,  a 9 z nich mieści się w budżecie DSDiK, która na ten cel zarezerwowała prawie 4 mln zł brutto.

Upłynął termin składania ofert w przetargu na wykonanie prac przygotowawczych na linii nr 340. Oferty złożyło 11 firm, których ceny wahają się między 1,692 mln zł brutto a 8,517 mln zł brutto. Zakres prac obejmuje wycięcie drzew i krzewów w ciągu 7-kilometrowej linii, wykonawca ma także zdemontować tor na linii nr 340 (pozostawiając go jedynie na przejazdach kolejowych) i utylizować podkłady kolejowe.

W ciągu miesiąca nastąpi ocena ofert, a następnie podpisanie umowy. W ciągu 120 dni  wykonawca przygotuje grunt pod właściwą rewitalizację.

"Po zakończeniu tych prac zostanie ogłoszony nowy przetarg i zostanie wybrana nowa firma, która położy nowe torowisko i odnowi perony na przystankach. Mamy nadzieję, że prace będą szły zgodnie z harmonogramem i jeszcze w grudniu tego roku uruchomione zostaną połączenia kolejowe pasażerskie z Jeleniej Góry przez Mysłakowice do Karpacza. Już teraz zapraszam do korzystania z tego połączenia wszystkich Dolnoślązaków" – informuje Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Samorząd Województwa Dolnośląskiego jest w trakcie realizacji innowacyjnego w skali kraju projektu przejmowania i rewitalizacji linii kolejowych w regionie. Obecnie Dolny Śląsk stara się, by na kolejową mapę Polski wrócił popularny wśród turystów Karpacz. W tym miejscu od 20 lat na szlaku nie były prowadzone żadne prace budowlane ani utrzymaniowe.

Linię nr 340 oddano do eksploatacji 29 czerwca 1895 roku i była użytkowana do 2003 roku, kiedy to zamknięto ją dla ruchu pociągów. Wcześniej, w 2000 roku, wstrzymano regularny ruch pociągów do Karpacza.

Warto podkreślić, że jednocześnie trwa przetarg na wykonanie robót budowlanych na II etap rewitalizacji linii kolejowej nr 310 na odcinku Łagiewniki Dzierżoniowskie – Piława Górna. Trwają też już prace nad przywróceniem regularnych połączeń na trasie Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów-Zdrój.

Komentarze (0)


Proszę zachować komentarze zgodne z regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami. Informujemy, że Administratorem poniższych danych osobowych jest DJAmedia Sp. z o.o., Piotrowice-Osiedle 16, 59-424 Męcinka. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu przesłania zamieszczenia komentarza na portalu. Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania i usuwania poprzez kontakt z Administratorem: kontakt@dolnyslask24h.pl.

Zaloguj się, aby korzystać ze wszystkich funkcji komentarzy.

Dowiedz się więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. dolnyslask24h.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Więcej wiadomości

Więcej